Dnešný článok chcem venovať mamičkám, ktoré majú svoj lokálny biznis a chceli by ho viacej spropagovať a zverejniť.
Či už pečiete torty, predávate štrikované čiapočky alebo chodíte upratovať do domácnosti, zíde sa vám poznať tento nástroj. Je úplne zadarmo a pomôže vám manažovať, ako sa váš biznis zobrazuje v Google vyhľadávači a mapách. Často totiž ľudia hľadajú lokálny biznis a sú veľmi blízko ku kúpe, ak si vás nájdu. Ak niekto napríklad hľadá na googli Oprava hodín Pezinok, a vyskočí mu váš obchod, je veľmi pravdepodobné, že vás v najbližších dňoch aj navštívi. Preto je dôležité, aby ste vaše informácie zadávali do Google my business presne a dôsledne.
Ak si teda želáte viac zákazníkov získavať pomocou google vyhľadávania, čítajte ďalej.
Vytvorenie účtu Google My Business
- Prihláste sa na Google účet, ktorý má byť spojený s vaším biznisom / alebo si ho vytvorte ak ho ešte nemáte.
- Choďte na stránku google.com/business a zvoľte ´Start now´.
- Pridajte meno vašej firmy.
- Pridajte vašu adresu. V mape si viete červenú značku presunúť presne na miesto, kde sídlite.
- Ak chodíte so svojou službou za svojimi zákazníkmi mimo vášho sídla, odkliknite ´I deliver goods and services to my customers´a vyberiete si ´Delivery area´to znamená oblasť, kam ste ochotní za nimi ísť. Ja som si zvolila možnosť druhú, a teda som zadala vzdialenosť v km od môjho sídla kam cestujem za svojimi zákazníkmi. Ak pracujete z domu, alebo nechcete zverejniť svoju adresu, kliknite na ´Hide my address´.
- Vyberte si kategóriu kam spadá vaša firma. Tím hovoríte google-u aký typ zákazníkov hľadáte.
- Pridajte svoje telefónne číslo a web stránku.
- Vyberte si spôsob verifikácie vašej firmy. Podľa typu biznisu vám google ponúkne možnosti verifikácie poštou, telefónom, emailom. Na účely mojej firmy som mala v možnostiach iba verifikáciu poštou. V tomto prípade vám do 14 dní dôjde pošta s kódom. Po prihlásení do účtu kliknete na ´Verify now´a po zadaní kódu na ´Submit´.
Ako optimalizovať svoj Google my business
Vľavo máte na výber menu, kde si viete spravovať názov firmy, popis aké služby či produkty predávate, viete si tam pridať jednotlivé služby a produkty a ich ceny a popis. Odporúčam vám pridať si fotky a videá, lebo podľa Google firmy s fotkami majú až o 35 percent kliknutí viac.
Cover Photo je veľmi dôležitá fotka pretože sa zobrazí ako hlavná fotka vašej firmy ak ju niekto vyhľadáva.
Google My Business Reviews
Najlepší spôsob ako presvedčiť zákazníka o kvalite produktu či služby, ktorú ponákate, je ak uvidí pozitívne odporúčania od predošlých zákazníkov. Ak už máte nejake referencie, odpovedzte na ne, tým dáte najavo, že vám zákazník nie je ľahostajný. Odpovedajte aj na negatívne odozvy, aby ste ukázali, že ich beriete vážne.
Google My Business stránka
Dokonca si v GMB múžete vytvoriť aj vlastnú jednoduchú stránku, ktorá sa potenciálnym zákazníkom ukáže po kliku na vašu firmu.
K dispozícií je aj aplikácia pre iOS aj Android, kde si môžete všetky zmeny vášho účtu urobiť cez telefón.
V dnešnom globálnom svete, kde ľudia vyhľadávajú väčšinu vecí na internete je dôležité využiť všetky prostriedky, ako sa k potenciálnym zákazníkom dostať. Verím, že vám tieto informácie prišli vhod a podporíte svoje podnikanie aj novými digitálnymi prostriedkami.